Wednesday, May 20

MAS Kargo

2days ago lah , aku g MAS kargo . tmpt tu mak ai besar gile nak mampos . plg aku menyampah polis yg kat dpn tu , mule2 nak masok kne ade PASS . so aku g amek PASS tu . then dea tny aku mcm2 . nak watpe ? brg ape ? org dlm da tau blom? sape buat?company kecik ke besar ? adoyai.. da selesai sume uh , abg aku lak pegi , then dpt . tggl aku ngan adek aku lak lah kne amek pass . pastu time aku n ngan adek aku amek pass , dea tgk ic adek aku . thn 1993 . dgn lantang dea bertanya "1993 nie bape umo nie?!!" aku jwp la 16 . "BAWAH UMUR TAK BOLEH MASUK!" . uishh , dlm ati aku time tu , pale otak kaw ! abes sape nak angkat brg2 tu . aku? kaw igt aku nak antar ayam sekilo je ke pakai mas kargo . cilakak tol! nak ta nak , aku ngan abg aku je lah yg dpt masok . pastu , rintangan kedua , kitorg ta tau MAS KARGO katne . dlm tu ade DHL , Post Office , dan sewaktu dgnnye . last2 kol lagi MAS KARGO buat ke sekian kali & selepas tawaf tmpt tu beberapa kali baru jumpe . kne amek pass lg . da amek pass , baru leh pegi area nak antar brg . barang tu nak kne antar cpt . timbalan menteri tuttttttt , tak leh ckp nak bende tu cpt . org tu kate pegi core 1 atau core 3 ( express ) ok lah . aku ngan abg aku pegi core 1 dulu . ade la dlm 99 langkah dr parking ke core 1 . dea kate kalau nak sampai esok ta sempat . so pegi express ,core 3 td la . core 1 ke core 3 ade dlm 128739 langkah kot HAHA . so abg aku decide , naek kete . so , dpt antar pakai express . satu hal lg , nak kne timbang . dr tmpt nak sahkan tu ke tmpt mengimbang perlu dlm 546 langkah . so lg sekali decide pakai kete . da selesai timbang sume , aku drpd wangi jd kurang wangi , dpt anta mlm tu . igt da setel . sekali uhm ! kne pegi kastam pulak sbb kitowg nak antar g kuching . siot je . kalau g kastam lak perlu 879234 langkah . so lg sekali naek kete kenapelah manusia yg tubuhkan kan mas cargo village tu wat jarak jauh2 ! so smpai kastam tggu turn lak . pastu da siap kat kastam tingkat 3 . kne trun tngkat 1 , nak t/tangan pegawai kastam pulak . dr kaunter 3 kne pegi kaunter 1 . da setel nie....kne pulak pegi core 3 td nak byr tmbg dea lak . so , kitorg kat MAS KARGO tu dr kol 5-7 . sian adek aku tggu kat lua sorg .. HAHA .
pg hari yg same , aku n abg aku jumpe client . lpas jumpe client , tros ke brickfield amek bnde yg kitorg kne antar tu la . pastu pttnye ke airport , oleh kerana ta sempat , kitorg path balek sbb org yg nak amek kad tu da masok aeroplane . makan mcd pstu ternyata aku ta suke mcd HAHA . pastu balek . pukul 3 lebih da gerak g mas kargo tu . kitorg smpai selayang dlm kol 8.30 . dan sempat makan malam kat lua bersame abg , adek & insan tercinta .
MEMENATKAN !

aku baru dpt projek , insyaallah , sume org dpt tgk design aku . P-O-Y-O-!! . haha .
&& mak balik arini ... ta pyh aku jd 'mak' lg . penat ouh !
& 2 days to go . im on my way to UNISEL :)